Vilniaus senamiestyje atgimstančiame rajone šių metų rudenį duris atvers naujas vilniečių ir sostinės svečių traukos centras – „Paupio turgus“. Bendrovės „Darnu Group“ plėtojamame „Paupyje“ įsikursiančio beveik 2 tūkst. kv. m. ploto turgaus interjerą kurianti architektūros studija „Plazma“ atskleidė, kaip atrodys naujoji erdvė, kurioje netrukus apsilankyti kvies restoranai, maisto parduotuvės, vyks kulinariniai ir kultūriniai renginiai.
Kursis žiemos sode
„Paupio turgus“ suplanuotas Verslo namų pirmajame aukšte po milžinišku stikliniu stogu. Pasak studijos „Plazma“vadovo Ryčio Mikulionio, būsimo turgaus interjerą padiktavo pramoninio stiliaus pastatas su kvapą gniaužiančiu atrijumi.
„Interjero stilistiką inspiravo 19 amžiaus industrinės architektūros metalo konstrukcijų estetika,bei tuo pačiu laikmečiu Europos sostinėse išpopuliarėjęmetalo ir stiklo statiniai, kuriuose kurdavosi žiemos sodai.Žiemos sodo įspūdį nusprendėme pritaikyti turgui, galvodami ir apie jo būsimus lankytojus, kuriuos mūsų šalyje šiltas oras lepina tik vasarą“, – pasakoja R. Mikulionis.
Anot architekto, daug dėmesio buvo skirta naujojo turgaus interjero detalėms.
„Turguje, kur veiks restoranai,kavinės, gurmanų parduotuvėlės, įkūrėme apie 300 sėdimų vietų, kurios būtų patogios ne tik norintiems greitai papietauti su kolegomis ar draugais, bet ir pasimėgauti maistu ar maloniu pokalbiuilgiau. Stengiamės sukurti kuo daugiau jaukumo ir privatumo kiekvienam lankytojui“, – teigia „Paupio turgaus“ interjero kūrėjas.
Suburs profesionalus
„Darnu Group“ viešbučių ir restoranų grupės vadovas Vilius Vaičekauskas atskleidžia, kad didžioji dauguma turgaus nuomininkų jau žinoma.
„Jų įvairovė ir profesionalumas užtikrins pagrindinius turgaus tikslus – sukurti jaukią ir gražią aplinką skirtingų šalių ar regionų maisto kultūrų demonstravimui, įgyvendinti aukštus kokybės reikalavimus, pasiūlyti puikų produktų ir jų kilmės išmanymą bei dėmesingą pirkėjų konsultavimą, sukuriant jiems naujų potyrių. Tikimės pakeisti turgaus kultūros suvokimą Lietuvoje, kad tai ne tik vieta apsipirkti ir pavalgyti, bet ir smagiai pramogauti“, – įsitikinęs V. Vaičekauskas.
Jo teigimu, iš viso „Paupio turgus“ vienys apie 20 nuomininkų, kurie ne tik gamins ir pardavinės maistą, bet ir kvies į įvairius renginius. Planuojama, kad turgus veiks nuo pat ankstyvo ryto ir priims skubančius papusryčiauti. Nuo pietų iki pat vakaro svečių lauks restoranai ir specializuoti gėrimų barai, organizuojamos pramogos.
Turguje įsikursiantys nuomininkai, planuojama, taip pat pasiūlys šviežios žuvies, tradicinės ūkininkų produkcijos, itališkų delikatesų. Šviežios duonos mėgėjams bus siūloma čia pat krosnyje kepta „Paupio duona“.
„Tikimės suburti tiek siūlančių įvairų kokybišką maistą, tiek puoselėjančių gastronominę kultūrą bendruomenę ir užtikrinti smagų bendravimą tarp visų. Norisi sukurti tokią vietą, kuri stebintų ir į kurią norėtųsi sugrįžti“, – atskleidžia V. Vaičekauskas.
Strateginis projektas
„Paupio“ projektas yra dalis į 2010-2020 metų Vilniaus miesto savivaldybės strateginį planą įtraukto „Architektūros parko“, kuriuo siekiama atskirais etapais pertvarkyti istorinę teritoriją tarp Vilnios upės, Maironio, Subačiaus ir Pavilnio gatvių, iškeliant čia buvusias nebeveiklias pramonės įmones ir integruojant šią vietą į šiuolaikinį miesto architektūrinį kontekstą.
Iš viso daugiau nei 7 hektarų „Paupio“ teritorijoje plėtojami septyni kvartalai, kuriuose iki 2022 metų bus sukurta šiuolaikiška daugiafunkcinė miesto dalis: pastatyti 824 butai ir pasiūlyta 21 000 kvadratinių metrų komercinės paskirties patalpų. Į projektą bendrovė „Darnu Group“ investuoja 150 mln. eurų.
Šiemet „Paupyje“ gyventi ir dirbti jau keliasi pirmieji naujakuriai, atsidarys verslo kvartalas, konferencijų centras ir kino teatras „Pasaka“, meno galerija, trečiasis Vilniuje sporto klubas „RE.FORMATAS“, taip pat įvairios kasdienių paslaugų bendrovės.
UAB „Integrity PR“