Lenktynininkai kovėsi dėl ralio sprinto apdovanojimų

Šeštadienį Viekšnių apylinkėse gaudė automobilių varikliai – čia vyko Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato ketvirtasis ir Latvijos ralio sprinto čempionato penktasis etapai „Viekšniai 2017“. Prie starto stojo per 50 ekipažų iš šešių šalių, turėjusių įveikti 10 greičio ruožų ir išsiaiškinti greičiausius.

Daug dalyvių

Ralio sprinto varžybos Viekšniuose surengtos 7-ąjį kartą. Pasak lenktynių organizatorių, paraiškas dalyvauti Lietuvos ralio sprinto čempionato ketvirtajame etape, kuris yra ir Latvijos ralio sprinto čempionato penktasis etapas, pateikė per pusę šimto ekipažų. Tai šio sezono ralio sprinto lenktynių masiškumo rekordas, liudijantis, jog pagrįstai galima kalbėti apie ralio sprinto atgimimą.

Varžybų metu sportininkai turėjo įveikti 10 greičio ruožų, kurių ilgis – 57,3 km.

Šalies ralio sprinto čempionato įskaitoje po jau įvykusių trijų šalies čempionato etapų, vykusių Latvijos Alūksnės mieste, Kelmėje ir Zarasuose, SG-4 klasėje pirmavo Vitalijaus ir Vytenio Plastininų ekipažas, laimėjęs visus tris pirmuosius etapus ir surinkęs 95 taškus. Jų pagrindiniai konkurentai – Tomas Ramanauskas ir Domas Raškevičius.

SG-3 klasėje po pergalę šiemet yra iškovoję Tadas Sireika ir Justas Simaška. SG-2 klasėje kovą tęsia 12 ekipažų. SG-1 klasėje iki varžybų Viekšniuose pirmavo 30 taškų turintis Antanas Akučka. „Open“ klasėje ankstesniuose etapuose greičiausi buvo svečiai iš Latvijos: šios klasės įskaitoje pirmavo Mikus Neško, antrąją vietą užėmė Marekas Švarc-Švampmanis, trečiąją – Ingus Eisleris. Jonas Sluckus, aukščiausią vietą iš lietuvių užimantis lietuvis, kol kas buvo ketvirtas. 2WD įskaitoje stabiliai ir greitai iki varžybų Viekšniuose važiavo Mindaugas Kaminskas.

Įveikė greičio ruožus

Lenktynėse buvo dvi sekcijos: pirmąją dalį sudarė po du kartus važiuojami 3,3 km ir 4,2 km ruožai bei ilgiausias ralyje 9,1 km penktas greičio ruožas. Po pertraukos ekipažai dar sykį turėjo įveikti tą pačią 9,1 km atkarpą, o iki finišo sportininkų dar laukė 8,7 km ir 3,35 km greičio ruožai, kuriuos irgi reikėjo nuvažiuoti po du kartus.

Šiltą šeštadienio orą lietutis atvėsino, kai sportininkai pradėjo antrą greičio ruožą. Vėliau lietutis virto lietumi, o antroje lenktynių pusėje ne vienas ekipažas jau skundėsi, kad sausais keliais važiuojant sudarytas stenogramas reikėjo stipriai koreguoti – žvyrkeliai ir miško keliukai tapo itin slidūs.

Nugalėjo greičiausi

Pasak organizatorių, didžiąją dalį ekipažų sudarė tie, kurie kovoja tik ralio sprinto Lietuvos bei Latvijos čempionatų įskaitoje, tačiau žiūrovai tikrai neturėjo nusivilti: paskutiniai į 10 greičio ruožų lenktynes išvažiavo trys pajėgiausi ekipažai: Lietuvos garbę gynė Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas – būtent šis ekipažas rugpjūčio pradžioje ralyje Rokiškyje pasirodė sėkmingiausiai iš šalies lenktynininkų, ukrainiečiai Vitalijus Puškaras ir Ivanas Mišinas, kurie yra buvę Europos čempionai ir šias lenktynes vertino kaip puikią treniruotę, mėginant grįžti į aukščiausio rango varžybas, ir latviai Rolandas Jaunzemas ir Ainaras Kalninis, kurie stengiasi nepraleisti nė vienų varžybų.

Būtent šie ekipažai ir kovojo dėl lyderio pozicijų nuo pat pradžių. G. Notkus ir D. Strižanas pripažino, jog antroji sezono pusė jiems klostosi sėkmingiau: „Gal mes kaip meškiukai po žiemos miego turime įsivažiuoti: buvome patenkinti savo tempu Rokiškyje, beveik be klaidų viskas sekėsi čia, tikimės, jog Viekšnių pamokos ir patirtis bus naudinga po trijų savaičių, kai vyks Elektrėnų ralis. Pernai Elektrėnuose tapome nugalėtojais, o sezonas juk baigsis lenktynėmis Druskininkuose – tą ralį irgi esame laimėję. Rudeniop mes važiuojame greičiau. Šios lenktynės buvo labai naudingos, nes besikeičiantis oras ir pakitusi kelio danga privertė mobilizuotis, daryti atitinkamas korekcijas, kad tempas nekristų.“

Nepasisekė ukrainiečiams, kurie buvo greiti, tačiau aštuntajame greičio ruože suklydo ir po avarijos lenktynių nebetęsė.

Septintą kartą vykusiose varžybose pagrindinę taurę, kurią įsteigė ir įteikė Viekšnių Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios klebonas Kęstutis Zybartas, kėlė lietuviai – nugalėtojais tapo „Mitsubishi Lancer EVO IX“ važiavę G. Notkus ir D. Strižanas. Antrąją vietą užėmė latviai R. Jaunzemas ir A. Kalninis, trečiojoje vietoje galutinėje rikiuotėje liko dar vienas latvių ekipažas – Emilis Blūmas ir Didzis Eglitis, irgi važiavę „Mitsubishi“.

Kiti rezultatai

Lietuvos ralio sprinto čempionato SG4 klasėje, kurioje nugalėjo šeimyninis Plastininų ekipažas, antrąją vietą užėmė Tomas Ramanauskas ir Virgilijus Janulevičius („Subaru Impreza“), trečiąją – Domas Raškevičius ir Laurynas Černeckas („Subaru Impreza“).

SG-3 klasėje 10 sek. greičiau už varžovus važiavę broliai Justas ir Titas Simaškos (BMW) tapo nugalėtojais, o juos visas lenktynes besivijusiems Tadui Sireikai ir Giedriui Šileikiui teisėjai dar skyrė 20 sek. baudą, tad ekipažus galutinėje rikiuotėje skyrė pusė minutės.

„Honda Civic“ automobiliu važiavę Remigijus Dzvankauskas ir Nerijus Karpas tapo nugalėtojais 2WD klasės įskaitoje, antrąją vietą užėmė Latvijos automobilių federacijos licenciją turintis britas Ruairi Marcus Bellas, važiavęs su estu Rolandu Poomu („Ford Fiesta R2“), tretieji liko Simonas Bieliauskas ir Julius Vandys (BMW).

SG-2 klasėje greičiausias buvo Manto Kuktos ir Mindaugo Vijeikio ekipažas („Peugeot 306“), aplenkęs Deividą ir Evaldą Gezevičius („Opel Astra“) bei Karolį Vitą ir Tomą Klimašauską („Opel Astra“).

SG-1 klasės nugalėtojais tapo Antanas Akučka ir Nerijus Genys („Honda Civic“).

Vertina teigiamai

Pagrindinis šių varžybų organizatorius, Mažeikių ASK vadovas V. Plastininas prisipažino, jog, jei vertintų lenktynes iš dalyvio pozicijų, parašytų neprastą pažymį: „Viskas pavyko, lenktynės vyko sklandžiai, kaitra sportininkų nevargino, o prapliupęs lietus tikrai įnešė papildomos intrigos. Tai buvo reta galimybė, kai per kelias valandas gamta taip kardinaliai pakeičia kelio dangą – manau, kad daugelis ekipažų gavo naudingos patirties. Pamatėme, jog slidesnės trasos tapo pavojingesnės – pirmojoje ralio pusėje iš kovos dėl įvairių priežasčių buvo pasitraukę tik du ekipažai, o antrojoje varžybas ne savo noru baigė 11.“

Iš viso „Viekšnių 2017“ ralio sprinto finišą pasiekė 35 ekipažai.

Vakare apdovanoti nugalėtojai ir prizininkai, o lenktynes Viekšniuose vainikavo „Lietuvos balso“ nugalėtojos Kotrynos Juodzevičiūtės koncertas.

Tai buvo priešpaskutinės Lietuvos ralio sprinto čempionato lenktynės šiemet. Sezoną sportininkai baigs rugsėjo mėnesį Elektrėnų apylinkėse.    

    

Gajutė ABELKIENĖ

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode